Saturday, March 24, 2012

Demam Apakah Muammar???

Assalammualaikum....

Muammar saya tak berapa sihat la 3-4 hari nih....Dia demam....kesian dia...tak lalu nak main...tengok mainan pun tak berselera....kalau time sihat, tak sempat nak dudukkan montot betul-betul pun dah capai mainan sana-sini.....

Muka merengek ...
Sebenarnya Muammar dah demam sejak petang Selasa lagi....Kebetulan pulak abah Muammar pi fishing trip 3 hari 2 malam di Penang....

Masa petang tuh, rasa tetiba badan dia panas....tengok macam tak berapa bermaya jer....Saya bagi ubat demam....kebetulan ubat hari tu dari KMC masih banyak...Bukan saya tak nak bawa pi klinik, cuma bila sorang-sorang cam segan pulak nak pegi....

Senyum tak manis
Tapi itulah, saya fikir kalau pegi klinik pun, nanti Dr. Harcharan tu bagi ubat demam jugak...Saya perati jugak kalau-kalau naik biji-biji ruam merah ker..tapi Alhamdulillah takde pun...so, bagi aje la ubat demam yang ada.....bubuh kool fever, Muammar tak suka...asik nak cabut buang aje..rimas dia kot...

Cuma yang risau nye, demam Muammar macam kejap panas, sekejap kebah....Demam dari Selasa lagi...sekarang dah Sabtu....lama la jugak kan...???

Tapi pagi nih macam dah kebah...tak panas ...suam-suam aje.....

Yang masalah sekarang ialah Muammar tak mau makan...nestum pun tak mau, apatah lagi bubur.....Sejak semalam mulut dia kunci rapat tak mau makan bila saya suapkan dengan sudu....masa awal-awal demam nak jugak dia makan macma bisa...nih dah nak baik tak mau makan pulak...saya bagi buah pun taknak jugak..harapkan BF aje la....Susah hati pulak bila dia tak makan...takut kang tak cukup zat pulak anak saya nih....:(


Get well soon sayang...
Harap-harap Muammar tak apa-apa..risau jugak tengok dia macam tak larat...duk main sikit-sikit aje....semalam asik nak tido aje...Nasib baik hari nih dah mula bising riuh rendah skit macam selalu....

Cepat baik yer yayang ibu.....Ni demam nak pandai berjalan kut.....Nanti bila dah baik, boleh main puas-puas yer.....Mmmuuaahhh.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...