Monday, July 5, 2010

A Pinch of Guilt

Hmm..tiba-tiba petang nih saya rasa sangat bersalah pada beberapa orang...Saya tau niat diorang baik nak menolong saya...dengan penuh semangat dah pujukan agar saya pertimbangkan usul2 itu..

Hanya SMS sebagai menerangkan maksud...saya tak mampu nak suarakan directly..bukan pengecut..tapi rasa bersalah pulak ...dah orang bersungguh nak tolong kita, sayangkan kita, tup-tup kita tolak...

Aduh..berat rasa hati ni.. tapi apakan daya...mereka tak mungkin memahami saya sepenuhnya, melainkan mereka turut menyarung sepatu saya ini....(sorry, direct translation for English idiom..:P)

Maaf kawan-kawan (sis irene yang jujur, en. din yang berusaha dan sis melor yang sabar)...bukan saya tak sayang kalian semua dan "tempat" kita ini...tapi hala tuju kita mungkin tak sama...Saya sangat-sangat hargai perhatian yang diberi..semangat yang sudi dikongsi...namun apakan daya saya...Tak mungkin saya akan menjadi sama seperti yang lain...dan saya tak mungkin akan berubah hanya kerana mahu menjadi sama seperti orang lain...dan sesungguhnya saya juga tak mahu...

saya hanya akan berubah demi orang-orang yang saya sayangi dan hargai dalam hidup saya...memperolehi kebahagiaan demi mereka dan memberikan kebahagiaan buat mereka...Cuma doakan saya akan berjaya menempuhi laluan yang berbeza ini...

















**The Road Not Taken**

Two roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth;

Then took the other, as just as fair,
And having perhaps the better claim
Because it was grassy and wanted wear,
Though as for that the passing there
Had worn them really about the same,

And both that morning equally lay
In leaves no step had trodden black.
Oh, I marked the first for another day!
Yet knowing how way leads on to way
I doubted if I should ever come back.

I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:
Two roads diverged in a wood, and I,
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.

~ Robert Frost (1916) ~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...