Sunday, May 6, 2012

Muammar 11 Bulan

Assalammualaikum....

Waaahhhh...nak update Muammar 11 bulan dah..... tak sangka anak saya dah nak sambut first birthday.....macam sekejap aje masa berlalu....Rasa nya macam tak berapa lama mana lah pun detik-detik saya lahirkan dia...huhuhu. Tau-tau dah nak setahun dah budak kecik tomel tiut nih.....

Hmm... di usia 11 bulan...agak banyak jugak perkembangan Muammar nih....

Firstly, Muammar tak boleh berjalan lagi nampaknya....Tapi dah boleh meniti di sofa dan almari dengan laju...dan boleh berdiri sendiri perlahan-lahan..kadang-kadang risau saya kalau dia tersembam....ada 2-3 insiden jatuh tersembam sebab off balance....Tapi Muammar nih mana serik....buat lagi ada....:D

Then, Muammar dah pandai turun naik katil...yeayyyyy....

Happy ko ye nak memanjat sana sini....:D


Which means, Muammar dah pass panjat memanjat... Jadinya semua tempat yang boleh dipanjat dia nak panjat. Lokasi termasuk sofa, seater, kerusi kayu dan meja....bukan reti takut, berani aje dia walaupun sebenarnya bukan la kuat mana pun....kalau  nak panjat sofa, pandai dia cari tempat boleh tumpang pijak, sebab sofa tinggi sikit...so, kadang-kadang dia pijak atas peha saya nak boleh panjat sofa jugak...dah tuh turun balik..ulang benda sama....

He is ON the walker.....not IN...:)
Muammar dah faham numbers...Kalau saya sebut 'one.two..three..." dia pandang kat jam dinding...sebab selalu kalau saya baca one two three saya tunjuk kat jam..yelah, sebab jam besar kan..nampak sikit la number tu....bila kita baca one two three dia akan tunjuk kat jam, buat bunyi-bunyi ( kekonon ikut saya sebut laa tuh...) then sengeh-sengeh....hihihi. Comel...

Dan pandai buat sepah jugak...
 Pandai buat isyarat telefon....bila kita sebut " Helooo..." dia pun sama la ..."oouuuu....", somel jer suara dia......sambil letak lengan kat telinga..hahahah. Pandai.....

Dan dia dah pandai tunjuk respons for some words.....Especially ball...sebut aje ball...cepat-cepat dia pandang bola hijau dia..faham dah. Then bird...cat....tv (op kos la sebab budak nih hantu tv), telefon and some others....

Even Muammar dah pandai merajuk bila kena tegur....dah faham erti "haip...haip..." Selalu sakat dia....nanti dia mula buat muka sayu pastu bibir cebik....berkaca mata nak nangis..Maybe dia dah pandai bezakan intonasi sayang dengan yang garang....

Kadang-kadang tau saya marah, dia akan cuba ambik hati...merangkak datang kat saya, pastu duduk dalam riba....

Muka nak amik hati ibu yang garang..heheheh
"Haa..haa...haa...." konon-konon bersembang ngan saya ....wat-wat alih topik la tuh...terus tak jadi nak marah..:)

Kalau tengah hari dan petang, kalau dia dengar kereta abah dia masuk parking, cepat aje berhenti dari main..kalau tengah susu, sanggup tak mau susu...Dah tu pandang muka saya, tunjuk tangan kat luar...sambil buat bunyi...."haa....haaa..."


Ceeaahh...kekonon bagitau saya la tuh abah dia balik....:)

He's a ibu's or abah's lil boy???
Dah pandai jugak nak mengikut...pantang nampak kita bersiap, dia pun kalut sama minta diangkat..takut kena tinggal....pagi-pagi sebelum my hubby pi keja, kena bawak Muammar jalan-jalan kat luar dulu..kalau tak maunya menanges meraung sedih budak kecik tuh...kalau nampak saya dah pakai tudung, dah tau dah Muammar nak hulur tangan...nak ikut la tuhhh..:)


 Lagi satu Muammar yang hantu tv nih, dah pandai imitate saya pegang remote controller tv...kaalu saya turn off tv, dia pulak amik remote tuh, pegang dengan hujung jari, tala kat tv...kekonon nak on balik la tu......

Amboi...pandai sungguh dia...yela , hari-hari kut duk perati kita buat ape....

Hmm...ok la..itu jer update sikit...nanti update setahun pulak...this entry pun lambat nau publish nye kan...dah nak besday dah budak kecik nih....

Tq for reading....

Babai.....

1 comment:

Miza Hamdan said...

anda mahu bentuk badan menawan dan meningkatkan keyakinan diri?

dengan premium beautiful corset anda mampu mengecapi semuanya kerana premium beautiful korset mampu:

1:membentuk bdan jdi menawan dengan sekelip mata

2:dapat menjaga perempuan dari terkena penyakit kanser payudara dan servik. 9/10 rakyat malaysia berpontensi menghidap kanser. dengan korset ini anda mampu mengubahnya

3:melancarkan perjalan period perempuan dan menyelesaikan masalah senggugut.
4:dengan korset ini juga dapat melancarkan perjalanan darah sekaligus menyelesaikan masalah migrain anda.

5:period stabil,hormon stabil bg yang susah dapat anak dengan premium beautiful korset anda mampu mendapatkan cahaya mata.

6:ibu selepas bersalin mahukan figure yang cantik dan menghilangkan strech mark? korset superbrand ini mampu membantu ada.

banyak lagi kelebihan korset ini untuk detail boleh hubungi saya 0172462844. www.mizahamdan.com

sekarang ada promosi dgn pembelian korset anda akan dapat percuma lactolite y berharga rm158. cepat jangan lepaskan peluang ini stok terhad kepada 5set sahaja!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...