Sunday, January 1, 2012

Tahun Baru Penuh Kasih Sayang..:))

Assalammualaikum...

Selamat Tahun Baru 2012!!!    
phhhhheeewwwww......pom..pom....pommm...(feeling bunga api sedang meletop...heheheh)

Okeh, tahun baru sudah yer?? Cam sekejap je saya rasa 2011 sudah berlalu meninggalkan kita..Alhamdulillah, masih Allah pinjam kan nyawa nih dan ada peluang bernafas di muka bumi ni kan....Syukur...

Tahun 2011, ialah tahun yang dikira matured year la untuk saya...Kenapa? sebelum ni saya tak matured ke??heheheh

Yayangggg...<3

Bukan, tapi sebab 2011 ialah tahun di mana saya benar-benar rasa complete..disebabkan kelahiran budak kecik nih haaa.....saya dah punya suami...maka feeling2 sorang isteri...bila dah punya baby Muammar, maka feeling-feeling mak-mak pulak...lagi bertambah matured....a.k.a tambah tanggungjawab......tapi Muammar is really THE MOST WONDERFUL event of my life tau....i'm just happy and content.:D

Serta banyak lagi ilmu dan peristiwa yang mengajar saya erti kematangan dan betapa berharganya hidup ini..di samping saya sangat-sangat menghargai insan-insan tersayang di sisi saya....

So, hopefully, this 2012 will be  more wonderful from last year...saya doakan yang terbaik untuk keluarga saya...suami dan anak...Semoga Allah murahkan rezeki kami, dikurniakan kesihatan kesejahteraan buat kami dan semua ibu, ayah uncle, ayah, makcik mama, mak ayah, adik beradik dan semua lah insan-insan tersayang dalam hidup....dan semoga saya akan menjadi seorang isteri dan ibu yang lebih baik daripada hari ini, yang sabar, tabah dan ceria-ceria selalu untuk family saya nih...

Lupakan kisah tahun baru nih...kita cerita event tahun baru saya...hari ni nak kongsi resipi sedap iaitu.....Kuah Kasih Sayang....

Kenapa kuah kasih sayang??? Ok, meh story dulu. Husband saya suka memancing..di laut okeh...bukan di darat....heheheh. Masa mula-mula dia pegi memancing di laut dengan bot, saya bekalkan dia kuah cicah sardin..boleh makan ngan roti ker, nasi pun boleh...So, masa kt bot tu, ada one of his friend, who is a Chinese guy...bila husband saya bawak keluar bekal dia tu, that guy la yang kata...

"Wah, ini kuah kasih sayang....bawak bekal pegi mancing kat laut, boleh banyak ong maa....."

so, kuah cicah sardin sudah dapat nama...a.k.a Kuah Kasih Sayang ni la yang akan saya share ngan u olls semua k....

Hari ni, dia ada boat fishing trip di Balik Pulau, Penang dengan encik boss, Cik Berahim, dengan Cik Din jugak...3 hari 2 malam tuh.Selasa petang baru balik....jadinya sebagai isteri yang baik lagi solehah...(cewwahh)...saya pun preparekan dia dengan .....

Kuah Kasih Sayang

Bahan-bahan:

1 tin Sardin
2 labu bawang besar potong dadu
4 ulas bawang putih
3 ulas bawang merah
10 tangkai cili kering
Sedikit asam jawa
Garam secukup rasa


Cara-cara:

1. Kisar cili kering, bawang putih dan bawang merah
2. Tumis bahan kisar sampai garing
3. Masukkan bawang dadu. Tunggu sampai bawang lembut.
4. Masukkan sardin dan sedikit air perahan asam jawa. Gaul dan hancur-hancurkan isi sardin.
5. Masukkan garam secukup rasa.

Okehhh...siap untuk ditapau dengan kasih sayang...

Hasil tapau-an penuh kasih sayang nye untuk Encik Suami
Kuah kasih sayang nih boleh disimpan dalam peti sejuk yer...boleh makan sampai seminggu. Kalau nak lagi sedap, masa nak makan, gaul mayonis...tambah-tambah lemak berkrim disukai ramai...Boleh wat makan-makan dengan sandwich di kala hujung-hujung minggu dengan family kan..kalau ada lebih simpan lagi...nanti dah start sekolah, boleh bekal untuk anak-anak pi sekolah pulak....

P/S : Sila masak sambil tersenyum dan dengan dalam hati ada taman.....baru menjadi Kuah Kasih Sayang nih okeh....?????:D


Okeh u olls...Happy New Year 2012..and Happy Weekend.....

xoxo..:D




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...