Thursday, November 17, 2011

Kesian...Ini Budak Jatuh Katil...:(

Assalammualaikum...

Sebelum citer pepanjang, sila tengok gambar ni dulu...


See...merah sekelepup kat dahi, hidung, atas bibir....adoiiyaaiiii...meroyan ibu dia tengok budak kecik nih...gambar ni di snap selepas kejadian.....huhuhu

Tengah hari, biasalah, masak time...Muammar tido atas katil...saya dah kepung kiri kanan, depan tepi, atas bawah suma ngan bantal...lagi satu biasanya kalau dia bangun dia akan nangis...so, mesti logiknya saya akan dengar....jadi nya, aktiviti memasak adalah seperti biasa..

Tapi, pada hari kejadian, Muammar tak nangis bila jaga...tau-tau dengar dia nangis...saya pun berkejar le masuk bilik..tengok-tengok...Masya Allah anak den..

Tengah menjalar tertiarap menangis menjerit dengan penuh kasihannya....ibu dia ni pun apa lagi...capai dia cepat-cepat pi tangkap peluk...

"Adik, ibu minta maaf yer sayangg...Ya Allah..maafkan ibu yer...ibu tak buat lagi dah...maafkan ibu ye sayang yer..........." berkali-kali saya ulang minta maaf sambil pujuk Muammar..waktu tu tak perasan pun airmata saya sama je melelehnya ngan Muammar...emoosional sungguh la...sambil tu tak sudah-sudah peluk ciom kepala Muammar berkali-kali....

Mana tak cuak nye babe, takut kut-kut ada gegaran aper-aper ker..saya duk raba merata kepala Muammar..tanya dia maan sakit..(padahal mana la budak tu reti nak menjawab..iye dak..??) huhu. Saya tekan-tekan skit kepala dia kut-kut ada tanda sakit ape-ape, dia mesti nangis kan.....Tapi saya tangok muka dia jer yang merah menyala....

Nasib baik....Syukur sesangat...Rasanya Muammar jatuh tersembam kut. Bahagian kepala yang lain Alhamdulillah takder ape-ape...saya cek kaki tangan pun ok...then suh dia tengok saya..saya try agah dia, gerak-gerakkan mainan dia...pusing-pusing depan dia...macam-macam yang saya buat untuk tengok sama ada dia respon as normal atau tak.....(dalam hati berdebar-debar cuak giler kut-kut kang ada yang patah riuk ker, tercacat mana-mana...eeiisshhh...minta selisih malaikat 44...)

Alhamdulillah..semuanya ok...tinggal lagi yang merah tu nampak benjol sikit..cepat-cepat saya amik iron, demah yang merah tu ngan tuala suam....sambil tu mulut ni tak reti berhenti minta maaf ngan Muammar....huhuhu..bersalah tul rasanya....Dan nasib baik jugak, yang merah tu tak jadi benjol pun..menjelang petang, dah lega yang bengkak tu....

Ya Allah, Tuhan je tau perasaan saya....(meraung dalam hati)..lain kali memang kena hati-hati..budak kecik nih dah mula melasak... Memang tak menang tangan la jawabnya nanti nak kepung Muammar...

My MIL said, ada malaikat yang jaga baby nih..tu sebab masa jatuh atau kemalangan apa-apa selalunya baby-baby yang suci murni ni selalu je dilindungi....Jika benar la, Alhamdulillah....Saya pun pelik jugak sebab masa dia jatuh tu, dia tak tergolek, tapi dalam posisi meniarap sambil tegakkan badan...hmmmm...

Takpelah, semoga Allah sentiasa melindungi Muammar dan memberi perlindungan daripada bala bahaya....
( walhal dasar ibu dia yang cuai kannn....tsk...tskk...tsskkkk.....)
Ameen....




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...