Tuesday, April 17, 2012

Jalan-jalan Pantai

Assalammualaikum

Hmmm...hari nih nak wat entry bergambar lagik...
 
Chenta hati
Ceritanya sikit aje.....

Enjoy aje la gambor-gambor saya ni....:))

Pasal jalan-jalan di Pantai Pengkalan Balak....We alls , saya, hubby, Muammar dengan Nenda pergi short visit ke kampung arwah nenek saya di Pengkalan Balak, Melaka...

Sekarang kat kampung tu takder sape pun la...Tanah arwah moyang saya pun dah ada Tok Ngah yang duduk...jarang dah balik Melaka pun....Yang ada pun, tinggal Nek Lang yang duduk kat Tanjung Bidara...

Saya suka...saya suka....
Kami pergi masa saya balik ke Seremban hari tu...Saja ibu saya ajak balik sekejap..nak melawat Tok Ngah katanya....Lagi pun boleh bawak hubby saya pi jalan-jalan kat kampung arwah nenek...dia memang tak pernah pergi lagi.....

Muammar dan Nenda
 Kami singgah makan di kedai tepi laut....angin punya la kuat berderu-deru...Abis terobang tudung semua....Haaaisshhh..rimas tau nak makan nak kena pegang tudung bagai..kang tertutup kat muka nasi nak masuk mulut  tersumbat kat tudung pulak.....haru betull.....

Anak ibu
Yang syok nya..lauk memang sedap...ada macam-macam lauk kampung....rendang daging, gulai cili api ikan keli rebung, asam pedas pari, dan macam-macam lagi laa.....semua sedap dan pedass.....hihihih

Muammar mula mengantuk kena angin laut mata pun nak katup...hahahah
Rindu makanan macam tuh sebab masa duk kat Kedah, tak jumpa la masakan macam masakan belah selatan tuh....itu yang kecur air liur tau...Saya amik lauk ikan keli...memang syok abes sebab pedas...dah tuh makan tepi pantai dengan angin siap...terangkat....:D))

Kami
 Then, kami pi umah Tok Ngah...ibu sembang lama pulak la kan...Muammar nak tido masa tu...saya dengan hubby pun bawak la dia jalan tepi pantai.....Tapi yang tak syok nya, petang tuh panas sangat...matahari terik...takleh nak bawak Muammar merasa air laut....jalan kat tepi benteng aje la....

Muammar dah kuyu....
 Sambil tu, saya apa lagi...snap picture sana sini....gambar Muammar of cos la kan...heheheh

Debab kan dak Muammar????:P

Itu lah dia, sejak ada anak, hari-hari amik gambar anak aje la....sorry la yer, kalau yang baca blog nih bosan nengok cerita pasal anak ajer.....Saya nih pemalu....nak citer pasal diri sendiri segan....itu yang banyak citer pasal Muammar ajer...heheheheh

 Jalan-jalan dengan Muammar dengan Hubby....ada satu perasaan lain macam....:P

Cewahhhh....lama tak ber'dating'an dengan cik abang.....kelakar pulak rasanya.....mengimbau kenangan dolu-dolu zaman berpacaran gituh...tapi yang best nya kali ni ada Muammar pulak....

Huuuaaarrgghhh......
So sweet......

 Muammar tengok air laut gulung-gulung punya la syok......dia jerit kuat-kuat...sambil tu kaki duk godek-godek gedik.....tengah dukung pun dia lompat-lompat nak turun.....tapi kejap je la....

Mata dia tak lama pas tu, terkebil-kebil dah kena angin laut.....lama-lama menguap pulak dah....hahaha...ngantuk la tu...:)

Ngantuk nyerrr....
Kat area pantai nih, memang ada banyak sangat chalet dan resthouse...pantai ni kalau kita menyusur sepanjang pantai nih, boleh sampai ke Tanjung Bidara...boleh mandi jugak....

Sweet..

 So, kalau sesiapa yang plan nak pi jalan-jalan makan angin sambil relax dengan family, ok jugak kat sini....Kalau dari Seremban, lalu Port Dickson, kira lalu laluan pantai laa...dalam sejam ajer...kalau ikut highway lagi cepat....:D

Love <3

Ok lah, itu saja cerita kali nih...nanti saya update lain naaa....

Babai...:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...